Bloomiz

Alla inlägg under april 2009

Av Linda - 28 april 2009 21:32

Adam lider något grymt av pollen allergi, och  har ätit sin medicin men inget hjälper, i dag ringde jag till samariten så de fick kolla på han, plus att jag behövde mer medicin. har fick en kur med betapred för att det ska lägga sig och det har redan blivit bättre!!! Jippie. Till hösten ska han få sprutor som man ska hålla på med i tre år för att mildra symtomerna, tack för det !!!


Är egentligen super trött men alldeles för rastlös ändå...hur går det i hop sig då???

Av Linda - 27 april 2009 18:37

Alltså helt ärligt så är jag lite smått irriterad på folk som tar för givet att man är tillsammans med en karl bara för att man umgås som vänner, vad är det frågan om egentligen????? Kan man inte vara vän med en kille eller??? Sen att jag råkar vara vän med mina ex behöver det väl inte betyda att man är ihop igen om man hittar på något?? Jisses säger jag bara, har man inte mer att fundera på än att folk sprider rykten om en??? Lägg ner, jag kommer tala om när jag väl har hittat en man som jag vill vara tillsammans med!!!

Av Linda - 24 april 2009 23:00

Skulle bara ge mig till känna och säga att jag lever, har varit dålig på att blogga denna vecka!!! Nu laddar jag för en ledig helg!!! Ska ju bli underbart väder, så jag ska passa på att njuta, fast känner jag mig själv så kan jag ju inte vara still så något händer nog....

Av Linda - 21 april 2009 20:09

jaha ja då var det tisdag igen, fast det har varit en ok tisdag(kors i taket) , dagen har gått rasandes fort.

När jag kom hem så hade kakorna kommit och Adam hade burit in dom i garaget, han hade några tjejkompisar med oxå så de klistrade etiketter och sorterade kakor för glatta livet. Sen har det kommit föräldrar och barn i en jämn ström som har hämtat kakor....Adam och hans klass säljer till sin klassresa i 6 an....Bästa att börja i tid!!! Adam hade varit lite smart och tagit upp beställningar innan så nu hade han inte många kakburkar kvar....Jag tog en kasse med som jag ska ha med mig till jobbet i morgon, allt är ju välkommet!!!


Nu ska jag i med lurarna i öronen och gå en runda, har inte promenixat på en vecka, all min tid har gått åt till trädgården....

Av Linda - 19 april 2009 18:39

Nu har jag varit ledig tre dagar från mitt vanliga arbete och i stället har jag arbetat här hemma i min trädgård i tre dagar....Jag har grävt upp rabatten på baksidan på huset och fyllt den med sten, vilket blev som jag hade tänkt mig, för att vara ärlig så är jag nöjd!!!! I lördags morse kom mamsen och papsen, sen kom min kompis som hjälper mig att lägga plattor längre ut på min parkering, vilket arbete det är innan man kan börja lägga....mamma har planterat lite blommor åt mig, pappa hjälpte mig att såga ner en cypress åt mig, vi har oxå försökt att starta någon av de 4 gräsklipparna som jag har stående här.....vilket inte gick så värst bra, men i dag fick vi i gång den älsta och mest inkörda så nu är gräset oxå klippt!!!! När man väl börjar på att röja lite här och lite där så inser man juu snabbt att ett eller två lass till tippen blir det till nästa helg, känns såååå skönt att få slänga bort skiten!!  I fredags kväll var Håkansson/Karlsson här och grillade och vi trotsade kylan och satt ute!!! Kallt var det så kaffet och efterrätten fick vi ta inomhus!!! Men underbart att träffas och tjöta lite skit!!!  Jag bjuder på lite bilder från helgen! Rabatten innan och efter, grillkvällen, mamsen och papsen.... 



MALIN: Jag tar gärna fler plattor!!! Räcker det om jag kan ta dom i helgen???

Av Linda - 15 april 2009 22:11

I måndags fixade jag ju till vid sidan av trappen, så här såg det ut och nu ser det ut så här.....

Av Linda - 13 april 2009 22:06

Ledig idag, haft en kompis på besök hela dagen, vi har fixat till lite plattor eller han har lagt plattor och jag har grävt, hackat, räfsat och kört undan grus så han kunde lägga....sen fick jag ett ryck och tog grusgången, så nu är den ogräsfri!!! En vecka eller så typ....Det är ju ett väldigt otacksamt arbete måste jag ju säga....fy vad tråkigt det är fast jag har njutit som bara den av solen i dag:)


Fikat ute med halva moppe gänget, de är ju störtsköna!!! Kul att de vill komma och sitta och fika och tjöta skit med mig!!! Jag blir jätteglad!! Adam har haft en kompis hos sig hela dagen, de har sprutat med vatten när de hoppade på studsmattan, då är det vår....


Sen middag blec det men jättegott, jag var riktigt hungrig!!! fast man blir ju hungrig när man jobbar....


Nu ska jag kojsa, i morgon är en ny arbetsdag med nya möjligheter....


Bjuder på lite påskbilder....Vi fick ett JÄTTESTORT ägg med MASSOR av godis i av en kompis, plus att jag fick ett av mamma , det svarta, jättefina ägget(var drageägg där i, love it)

Av Linda - 11 april 2009 20:10

Det är påskafton och jag har jobbat hela dagen, kan ju säga att jag har haft att göra HELA dagen.....Jag kommer att ta semester nästa påsk om jag jobbar då....Fy faan.....Nu ska jag duscha och sen blir det soffan, ny jobbe dag i morgon:(

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards