Bloomiz

Alla inlägg under maj 2009

Av Linda - 29 maj 2009 23:01

Har varit så seg och slö idag, körde in till stan för att se om jag kunde hitta något nytt till i morgon kväll när det vankas utgång, men icke sa nicke....får väl ta en gammal trasa jag har i garderoben....fatta vad mycket folk det var på stan då, jag fick panik så jag fick åka hem!!!


Bara pulat lite, typ suttit på altanen och bara varit...underbart!!! Blev tacos till middag, sen körde jag upp pojkarna till Magnus, handlade lite, mer altan mys med lugnet runt mig!! sen fick jag då för mig att plocka upp möblerna som jag målat till Adams rum från källaren, så nu är det fint i hans rum med bortsett från skrivbordet som kommer upp lite senare när jag har klurat i hop hur jag ska ha det...nice!!!

Nu ska jag ta min dammtrasa och damma bort dammet i mitt hem, fy vad det är tråkigt så det får bli lite goemusik till det!!!

Av Linda - 28 maj 2009 23:18

Har tre underbart härliga lediga dagar framför mig!!! sen börjar man tänka på av djag borde göra...då känns det som en dag ledigt....men men jag hoppas på lite värme och sol och INGEN blåst!! Tror ni han där uppe vill som jag??


Av Linda - 27 maj 2009 20:45

När jag kom hem från jobbet idag så hämtade jag in posten och där låg ett kuvert. Inget namn på eller så utan bara ett vitt kuvert... Öppnar det och det är från Jehovas vittnen, står att de har sökt mig flera gånger men jag inte varit hemma, fanns ett brev i med säkert många kloka ord om man tror på sånt, och en lapp om en bibelkurs...hahahaha snacka om att de valt fel person....Om jag hade varit intresserad av sånt hade jag väl tagit kontakt med dom....Jag HATAR all sån propaganda!!!!


Känner mig lite trött och sleten, så idag bara vilar jag:)

Var ute och gick en lång runda igår med en kill-kompis så jag s¨tår över motionen idag!!! Nu blir det soff läge!!! Ha det gott mina vänner alla som jag känner och er som jag inte känner!!!

Av Linda - 25 maj 2009 22:09

Jag har ju lovat er bilder före och efter och håll i er för här kommer dom...

Av Linda - 24 maj 2009 15:02

Eftersom jag inte har varit iktigt pigg nu på ett tag har jag lejt bort mitt trädgårds projekt till min kill kompis Pitzon, och jag kan nog aldrig tacka honom tillräckligt för all hjälp han har gett mig!!! Han har kört jordfräs så jorden har sprutat, han har krattat, han har grävt och han har sått gräs, han har hjälpt mig hämta plattor och sten osv....jag har försökt att visa min tacksamhet med att bjuda på middag men det känns ju rätt så futtigt....Har ni något förslag på något jag kan ge honom???Pengar vägrar han ta emot.....


Jag jobbade hela dagen igår och var bara hemma och bytte kläder för hämtning av plattor, vilket blev två lass....körde förbi och köpte lite större sten som jag ska ha runt en rabatt, vad mysigt att gå där i sten högen och känna och klämma på stenarna och bestämma mig vilka jag ville ha...(jag vet , jag är inte normal...) Tyvärr så räckte inte den mindre stenen riktigt till så i morgon när jag är ledig ska jag köra och hämta mer:)

När jag ändå ska in till stan så ska jag passa på att köra en runda till tippen och bli av med massor av skit....Varför samlar man på sig så mycket saker???

 Hjälpte Kevin med sin reklam igår kväll oxå, han hade tagit ett extra distrikt så jag tycket jag kunde hjälpa honom, pojken behöver ju alla pengar han kan få tag i, han gör av med dom på bensin och telefon räkningar....tur det inte är sprit och cigg....


Ha e fantastisk söndag em , det tänker jag ha i alla fall;) kommer bilder i morgon på trädgården innan och efter.....



Av Linda - 22 maj 2009 17:17

Idag har vi haft friskvård på jobbet, en arbetskamrats kompis kom i sin tur med en kompis och ett massagebord till jobbet!! Snacka om vad underbart skönt det var....Varför unnar man sig inte mer kroppsvård? Visst det är inte billigt men känslan efteråt är ta mig faan bättre än en tröja som hänger i garderoben....Mitt nya löfte till mig själv är : MER KROPPSVÅRD!!!!


På tal om något helt annat så tror jag att jag börjar få eksem på mina händer.....ska genast smörja mig och se om det går över....


I kväll blir det minsat möjliga att göra, måste köra och handla bara(så jävla förbannat tråkigt), sen blir det soffan...Smalville börjar på 6an i kväll med nya avsnitt kl 21....jag ska se....jaaaaa....

helgen kommer att tillbringas på Norrevång...skit kul ju...

Av Linda - 20 maj 2009 14:47

Är väl inte riktigt blogg sugen men skulle bara säga att jag lever....


Tänkte bara kommentera facebook....jag har alltså lyckats "hitta" 8 kusiner som jag typ aldrig pratar med annars, hur cool är inte det???

Av Linda - 18 maj 2009 22:42

Tji fick jag som skulle tillbringa min lediga dag i solstolen, regnet bara öste ner....var ju bara att dra täcket över huvudet och sova lite till och det var ju inte heller fel:)


Var på utvecklingssamtal med Adam, nästan bara positiva saker och han är jätte duktig i skolan!! Det enda är hans humör som ALLTID har hängt med sen utv samtalen på dagis, undra om det någonsin kommer att försvinna?


Körde in till stan till Emelie, skulle träffas och gå en runda och fika lite, Malin kom oxå med den underbara donnan SOLO. Förra gången vi var ute och gick badade ju hunden i ett dike med smutsbvatten och det första vi sa var att idag blir det inget bad för Solo, ack vad fel vi hade...Hon hoppade i gölen bakom prästslätten i en dyig håla, när malin skriker på henne så lägger hon sig i den, jag och Emelie skrattade så vi nästan kissade på oss.. När vi kom hem till Emelie så skulle vi skölja av Solo med vattenslangen och bara det var ju ett företag för sig...Kan ni tänka er två gravida tjejer med putmagarna neråt marken och bredbenta för att hunden inte ska skita ner dom, hunden får värsta spelet på vattenkranen och härjar runt som en galning....det såg så komiskt ut så jag filmade det med mobilen, bara det att jag vet ju fortfarande inte hur jag ska få in det här på bloggen!!!

Finns det någon som kan eller vet så hjälp mig gärna!!!


Nu ska jag sova det är ju tyvärr jobbe dag i morgon igen...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards