Bloomiz

Alla inlägg under december 2010

Av Linda - 12 december 2010 22:08

Äntligen är min jobbehelg över, inga mer helger detta året  

God mat har jag gjort i alla fall:)

  

Lördag: Ugnsbakad lax, potatis och en aningens för gul örtsås och ärtor.

  

Söndag: Äppelskinka, potatis, äppelgräddsås och brysselkål:)

Väl på jobb så firade vi såklart 3e advent...

Mysigt med tända ljus på frukosten...

 

Jag fick en paradis ask av mina pojkar när jag fyllde år,

  

   var ju tvungen att öppna och smaka,

  

vilken är din favorit?? Min är trillingnöten:) den går aaaaalltid först...

Jag hittade något annat roligt i affären förresten....Fredagsmys...

  

med FREDAGS MIX!!! Jättegod! Prova vetja:)

  

I dag har det varit underbart väder ute, tyvärr har jag ju bara sett solen skina in på oss...Hoppas på härligt och fint väder i morgon:) Då är jag ledig:):)

  

Kvällens jobb..bara två pallar kvar och det får bli fm jobb i morgon:)

Såklart vi myst med tända ljus här hemma med:) I dag kom min älskade lilla! son hem, gud vad jag har längtat, Kevin får med snart komma hem, jag går av av saknad...

Jag och Adam bäddade ner oss i soffan och kollade film:)

   

Var okej, lite läskig och spännande!

 

Nu ska jag ta och ha en dejt med John och mitt nya löfte till mig själv är att vara i säng innan 22,30   vardagar....Måste se till att sova lite bättre för att funka bättre på dagarna... Så nu kör vi på ett nytt försök;)

Sov gott!!    

Av Linda - 11 december 2010 19:32

som när man blir på kommen med handen i kakburken tex.....

har absolut inget att säga idag..

Har ÅNGEST!!! Inför måndag och för min pellets som jag tjatar om men får inte tummen ur..

skiter i allt och bäddar ner mig i soffan...

  

kram på er.....ska jag låta håret växa ut såhär igen??

Av Linda - 9 december 2010 22:59

36 år....vad hände?? Hur kunde jag bli sååå gammal...

 

  

någon skillnad från igår??

 

  

morgonpresenter är aldrig fel:)

  

fina saker!! tack mamma och syster Yster  

 

Jobb som jag har blivit firad på, de har sjungt för mig med...:)

 

På kvällen var det lite glögg, pepparkakor, lussebullar, kaffe, biskvier..och bara softning som gällde!! TACK!! allihopa för fin fina paket och för sällskapet!! Ni är helt underbara!!  

    

paketöppning:) fin barcardi appel av Anna, paradisask av grabbarna, lotter och godis av Bengtssons,

 

  

Hello Kitty tofflor av Lisa med familj:)

  

En fin text av Winnerbäck tryckt på "gammalt" papper av Malmströms:) En ram på den sen är den GIVEN i mitt vardagsrum...texten är sååååå fin!!!

  min fina lilla son       ojdå lite suddigt, men min stora fina son är i bakgrunden

tjejligan:) Mijan, Annisen, Lisa och Ija  

Emelie, jag och Bert

  

TACK!!!! till er alla som har gratulerat mig på fb, sms och ringt och sjungit för mig!! Ni är underbara!!!

 

Nu ska lilla födelsedagsbarnet sova...

Kram!!!

  

TACK mamma och pappa för blommorna!!!love y!!  

puss på er!!  

Av Linda - 8 december 2010 20:55

Jaha...tog tummen ur och bagav mig till gymmet trots jag INTE alls kände för det...Märktes rejält att jag inte varit aktiv de senaste 3 veckorna...igen...

snöigt och fint här i Swingtown...

   

tur att smaken är som baken...delad..(tog bilden i farten)


Häromkvällen pysslade jag med sånt här...

    

Mysigt!! fast jag har fortfarande INTe någon julkänsla....


  

Sista bilden på¨mig som 35 åring....undra om det märks tydligt att man blir ett år äldre....???


Sakanr min familj otroligt mycket idag!!

  

   Älskar er allihopa så mycket!! Även Adam som står bakom kameran....

Snart så syns vi!!!   

Av Linda - 8 december 2010 17:00

God eftermiddag...

En lång och lustig rubrik i dag kanske, men mitt huvus är rörigt och fullt men ändå helt tomt...

 

I går kväll hade vi Julmys på jobb, hade 4 "mattanter" med mig till i lilla loppan...Hon fick jobba rejält, var som att ha med mig 17 av min egna mamma...akta , här är halt oooh kör inte så fort...mm Men kul som attan hade vi i bilen:) Tack för en trevlig kväll allihopa!! Många härliga skratt och gooood mat fick vi!!

Tog bilder med mobilen och det var mörkt så håll till goda med dålig kvalle...

 

mat såååå god....

   

Tomten kom med klappar:)

   

Tomten satte sig i Amandas knä, stackrs henne, hon är rädd för tomtar...

 

I dag på min lediga dag så var det engelska lektion HALV NIO!!! Vad tänkte jag här??? Skulle bara vara en timme...jag satt i 2,5 timmar...SNACKA OM KORVSTOPPNING!!!!!!!!!!!!!!! Var helt yr...

Ner på stan och käka frukost....

skulle fortsatt att plugga MEN av någon händelse RÅKADE jag få med mig min bok....Well...den är slut nu...   Så nu är jag TOM, FRÅGANDE och LEDSEN....Men hur KAN den sluta så???? Åhhhhh tur att den slutar så man vet att det kommer en bok till:) SNART hoppas jag:)

 

.Upplevt frestelse och inser att jag avstår denna frestelse efter ett visst överläggande av mig själv och hon i huvudet....

 

Hem till Swingtown, lite ulla-Bella...

  

så här glad är jag då....

 

Skulle gjort så mycket idag men har ingen motivation, inspiration, vilja eller ork till det...Så jag skiter i det...Känner mig bara ännu konstigare än vad jag brukligen är...

 

Ha en fantastisk kväll!!

KRAMIZ  

 

suuuuuuck, den är SLUUUUUUT!!!

 

Av Linda - 6 december 2010 21:20

I just love christmas music!!!

 

Just nu rullar Magnus Carlsson på hög nivå och jag får fortfarande inget gjort....

 

Jo det har jag väl kanske...hängt upp en tvätt, slagit in klappar:), plockat lite, gjort klart inför jobbets julmys i morgonkväll, nu är det sovrummets tur....

Blev inget med träningen, inget med engelskan...

MEN läsa ska jag snart göra:)

 

 

KRAMIZ!!!!!

Av Linda - 6 december 2010 17:18

6 december....

öhhh jaha....alla mina måsten som skulle göras i helgen är kvar till denna vecka....Börjar bli riktigt mycket i skolan med nu, sista rycket där liksom...Nervöst...

 

Min helg spenderade jag så här...

        

Jag har läst och jag har läst och jaf har läst....bara 300 sider kvar...snyft...

 

Vanlig jobbe dag i dag, apt möte 14,30...16,00 medarbetarsamtal...

18,00 träna( MÅSTE ta tag i mig själv och alla nya kilon.....)

Fixa igeordning här hemma speciellt på mitt sovrum...förstår vad Adam har fått sin oreda från....MIG!!!

Plugga lite engelska och sen LÄSA!!!!

Fixa klart inför morgon dagen, julmys med jobbet...jag håller i några av lekarna, hoppas allt kommer gå bra...

 

Ha en bra måndagkväll:)

Kram

Av Linda - 4 december 2010 19:17

Faaan alltså jag är inte med, dagarna går för fort fram och jag inser lite så där panikslaget att shit det är den 4 december...jaha...och inget godis är gjort, inget planerande för julmat(vet jag behöver inte för jag är ju i Gladebo, fast det känns ändå lustigt), inte klar med att slå in klapparna, inte på humör för jul och födelsedag än...vad hände?? Varför går tiden så fort?? har funderat på livet nu i några dagar och inser när jag har varit i paradiset och åtrevänt hem så kommer min melakoni...jag blir trött, håglös, vill inget....jag lever på fel plats med fel jobb och fel liv...och ändå är jag grymt nöjd med mitt liv förutom några få apekter som inte behöver tas upp här..VAD ÄR DÅ FELET??????

 

Sovi i tolv timmar i sträck, lustigt  men behövde det säkert som det känns nu kan jag sova i tolv till....

Mina tankar och mitt liv är just nu med Claire, jamie, brennan och roger i Skottland....Åh vad jag vill fortsätta läsa men ändå inte för då är det ju liksom slut....

jag rekomenderar er alla att läsa Främlingen, Slända i bärsten, Sjöfararna, Trummornas dån, det flammande korset, snö och aska och nu sista boken Som ett eko av Diana Gabaldon.Något av det bästa jag någonsin läst, karaktärer som sitter kvar länge och man är liksom med där just när det händer...

  

sista delen med sorg i mitt hjärta.....såååå bra!!!

 

Första advent har kommit och min underbara mamma var här och gjorde fimt hos mig!! Tack Mamma!!  (jag tror att det är därför jag inte är med i tiden, jag var ju inte hemma och kunde få fram sakerna själv,,,,)

  

  

supergoda lussebullar och pepparkakor som mamma bakade när hon var här<3

  

min fina rosa stjärna i vardagsrummet.

  

vit stjärna i köket...

  

skyltfönstret på La Vie i Visby!!! Ville ta med allt hem:)

 

Var på Östralycke och jobbade i fredags, känns alltid lustigt att komma "hem" igen, det var ju liksom där allt började...Men jag hade en kanon trevlig dag med otroligt många skratt!! Tack!!

Hade engelska lektion efter jobb, men i förvirrandets tecken hade Kim, min utmärkta lärarinna, fått för sig att jag hade ett hearing test, men det visade sig att jag redan hade gjort det...men vi blev sittandes och prata lite engelska men mycket om LIVET!!! Hon är fantastisk!!!

 

Jag fastnade framför tv och i soffan och hör och häpna, jag kollade på IDOL! eller ja sluttampen....Jag måste bara säga att JAY måste vinna hela skiten!! Han är ju kanonbra och fantastisk med sin pipa!! På fredag är det jag som kommer rösta järnet på JAY!!!!!!!

 

Nu ska jag fortsätta att leva med Jamie och Claire...

ha en bra lördag kväll!!

Kram  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards