Bloomiz

Alla inlägg under december 2010

Av Linda - 21 december 2010 23:09

Tisdag, en skit morgon....som blev bra på jobb, tur!!

    

utsikten som jag har haft i dag från fönstrena...gnistarr vackert som tusan:)

 

kvällen vikt till vännerna och julmys:) M-Lo kommit hem från sthlm, Fru Parnfelt från Mörrum, maria från Swingtown och egentligen Sandqvist från stan, men tyvärr var barnen sjuka...Vi saknade dig!!!

Vi har ätit och ätit och druckit och druckit, skrattat och öppnat klappar..NI ÄR FANTASTISKA mina vänner!!!Kan ni tänka er att jag glömde att fota er!!!!

Men jag fotade det här...

  

glögg, pepparkaka, ris a la malta, saftsås, macka, korv, ost

  

gotteskålar

  

en härlig julbok av Fru parnfelt, fick även ett par dun tofflor och en ängel...ska fota en annan dag

  

grön! av Maria

  

tadaaaa, min  nya fin fina kökslampa som jag fick av M, nu är den redan uppe och klar;)

  

en liten fin ljuslykta, sååååå fin!! Försenad födelsedags present av Emilie

  

fint hjärta oxå av E och försenad 36 år present;) plus en bok om vänskap...

TUSEN TACK UNDERBARA VÄNNER FÖR EN KANON KVÄLL!!!   

 

I söndags var vi på g och bakade julgodis:) så här såg det ut då...

              

visst ser det härligt ut:)

Resultatet blev det här!!

  

Såååååå mycket gott!!!

 

på kvällen var jag ute och det var underbart det snöade:)

    

på min gata i stan.....

 

Jag ska bjuda er på en fantastiskt bild somgör hela mitt hjärta gatt:)

  

denna tokiga hund gör mig sååå lycklig! Quicke dicken i love y!!!

 

Önskar er en god natts sömn, jag ska försöka att få några timmar i alla fall;)

 

KRAM och njut av kylan och vintern:)

 

Av Linda - 21 december 2010 06:33

som ni alla vet är jag ju ingen morgon människa och i dag är inget undantag...Alltså FY FAAAAN  för tidiga morgonar....De borde inte få finnas och sen är det fucking jävla tisdag med...Som ni märker är jag ju inte helt nöjd....  


men jag önskar ER en fantastisk dag!!

Kram

Av Linda - 19 december 2010 10:18

Pojkarna har hemligheter för mig...det tasslas och prasslas...jAG BLIR JÄTTENYFIKEN!!!!!

MINA ÄLSKADE UNDERBARA POJKAR!!!!!

Av Linda - 19 december 2010 09:29

I går var vi på julbord med Malmströms på Galtsjön! Det var ett otroligt bord med allt och lite till...Jag glömde förstås att ta kort på all mat men desto fler på oss:)

  

Adam(som helt plötsligt inte skulle vara med på bild, Victor, kevin ( som aldrig vill vara med på bild)

  

Jag och Tess

  

Axel och Maria

 

Ni får en hel kavalkad av bilder här men efter en hel kväll med att försöka att få ett bra kort på Kevin lyckades vi i alla fall, jag med kameran och Maria med sin mobil...

  

älskade unge!!!!

                                            

Och så klart vi tog idol (hahahah) foton på oss...jag och min äkta hälft...

          

Visst är vi fina!!!

 

Nu ska jag pallra mig upp för i dag är en bra dag och idag ska här göras julgodis, och gp iväg på advents fika..Härligt att livet leker!!!

Kram på er!!

  

Av Linda - 18 december 2010 16:53

Okej jag försov mig liiite så vi var väl inte i stan förrän 10,45 men in på jc snabbt och 10 min senare var vi ute igen,  

grabbarna i varsitt provrum ppå jc...

 

 kevin var en snabbis på fyndkällaren och sen for vi till netto och Expert...Alltså, JAG HATAR ATT HANDLA NÄR DET ÄR MYCKET FOLK!!!!

 

Tur jag har två grabbar som inte heller vill till stan...

Hemma igen hade vi en liten annan uppgift..

        

Kevin och Jag har skottat taket på garaget, och så snöade det ju samtidigt så uppfarten fick bli skottad med:) och en tur med reklamen ....

Känns bra nu!!

Ska strax in i duschen, julbord på Galtsjön blir det i kväll:)

Kram på er!!

  

visst är dom fula mina nya glasögon?? hahahah

  

vadå insnöad....

Av Linda - 17 december 2010 21:57

I dag har det serverats litet julbord på skolan och då såg det ut så här...

 

kalla bordet

  

ägg och julskinka

  

janzons och korv

  

köttbullar

  

den kungliga geten

  

mina dagis kompisar Ingrid och Lojsan

  

dagiskompis Amanda med husmor Inger

  

jag och dagisfröken Armi

  

den kungliga geten och kungasvinet på samma bild:)

  

och ute snöade det...

  

tur jag hade raggisar i kängorna på väg till gymet, varm och go var jag i alla fall:)

  

Jag i egen person....

 

I kväll kom den stora efterlängtade sonen hem!!! Nu är det som det ska vara igen:)

 

puss och kram på er!!

Av Linda - 16 december 2010 21:25

Vilken jävla start på denna dagen...Jag brukar inte röra mig så värst mycket när jag sover, oftast vaknar jag som jag somnar...men INTE i natt...heeeela underlakanet var ihop snuurat som en karusell på Liseberg..Ont i skallen och i käkarna..har alltså "jobbat" hela natten...Vakna skittrött är ingen hit alltså...

 

ENGELSKA: Nationella prov är det som gäller nu...I dag reading...och jag var helt ute och cyklade för får jag ett G på detta prov så är det ett under..jag fick inte ihop någonting...

  

Hoppas att turen var med mig:)

 

sen till jobbet lite lagom stressad för jag var lite försenad, fick köra lite sakta för det var typ snöstorm:):) HELT FUCKING UNDERBART!!!

I dag hade jag bakdag, alla julkakorna till jul till de gamla skulle göras idag:)

  

baka baka baka...:)

  

lite torra kakor som , schackrutor, stockholmare, smältande ögonblick, brysselkex och finska pinnar

mjuka kakor med:) Sockerkaka, tigerkaka, chokladkaka och en chokladkaka med philadelphia topping

och en mazarinkaka:)

kul att göra sånt här i bland dels finns det ju plats och idag var min tid endast för bakning:)

   

min tröja åkte då direkt i tvättkorgen i kväll:)

 

När jag kom hem så var det bara att ta tag i snöskyffeln och börja skotta:) man mår så bra i själen av snö!! just love it!!!     

 

Nu ska blomski hoppa i säng för i morgon är det fredag och jobbedag:)

 

Puss på er!!!     

 

Av Linda - 15 december 2010 20:04

Vet inte om jag har något direkt nytt att säga...

Var på en fantastisk fin lucia på jobbet i måndags, så fin att jag grät när Philip sjöng halleluja..ungdommarna var JÄTTE duktiga!!!

 

Fick in de sista pallarna med pellets...

  

tog mig en micropaus i solen...jätte härligt!!

        

mysiga istappar som gnistrade i solen...

prov i måndags eftermiddag, som gick jätte bra, nu håller vi tummarna för i morgon är det ett nytt...snart klar..ska bli skönt att få släppa lite på garden..

    

har haft några bra dagar med träningen, även övat mig i att gå ute när det är mörkt själv....

  

mitt lilla    nerbäddat i soffan med täcken och filtar, tyvärr ville han inte vara med på bild...får inte hans feber att släppa så han får vara hemma i morgon med..

min julade stringhylla...

   

hm....slår in paket för fulla muggar...tyckte jag var klar och färdig men jag kommer på både det ena och det andra...lustigt , jag som var klar för läääänge sen...

 

Nu ska jag köra ett varv med dammsugaren sen blir det inte många knop till för Bloom...

Ha det gott!!

KRAM  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards