Bloomiz

Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Linda - 10 juni 2009 21:52

Fixat till lite snabbmat till middag, jag och Kevin körde in till stan.Släppte han vid frissan och tog mig in i city!! Hade lovat pojkarna att handla en paket ju, hittade en fin tröja på dressman till pappa Magnus, hoppade in på veromoda och hittade hör och häpna en gul klänning till mig och ett svart långt linne....de ni!!! Har även inhandlat mig en mascara.....


Gjorde ju den här kakan, och inte vet jag om jag gjorde rätt men den gick att äta fast den var väldigt rinnig i mitten.Vi hade ett riktigt trevligt "möte" vi mammor, ungarna tyckte väl mest att det var onödigt typ, det var ju bara att köra upp, spela och sen hämta dom.....Åh vad jag önskar att jag kunde vara sån i bland...Jag som alltid vill ha allt planerat och planerat in i minsta detalj, men det blir ju aldrig som jag tänkt ändå....Är det för jag är rädd för att inte ha koll tror ni???


Ps. Tack Maria för de glada skratten och alla de nya ideerna!! DS


Nu ska jag faktiskt se om jag kan gå och lägga mig, i morgon kväll kommer paranteserna....


Här kommer receptet för den som vågar prova!!

Ghokladtårta a la marabou

200 g mjäölchoklad

200 g smör

4 ägg

2 dl socker

2 dl mjöl

1 tsk bakpulver


Tillagning:

Smält choklad och margarin i vattenbad. Häll mjöl och bakpulver i chokladsmeten. Vispa ägg och socker noga- häll i chokladsmeten. Smörj och bröa en springform.

Grädda i 200 grader, ca 12-15 min.



Av Linda - 10 juni 2009 14:28

Ja det är väl bara att inse, sommaren var bara här och vände....får väl bli olle och långbyxor och kängor resten av året.....Inte för det gör mig något men för alla de som vill ha sommar och sol...Min lilla son är och badar på svängsta badet idag...han är inte klok, jag hade ju frysit ihjäl.....och det gör jag ju med kläder på...


I dag ska min stora son klippa sig, jag hoppas han tar en rejäl bit....men han ska ju till sin Ylva, så det blir säkert kanon!!! Bara jag som får ångest vad det kostar!! Men huvudsaken är att han blir nöjd pojken!!!


I kväll kommer Lotta och Tobbe, Maria och Victor, vi ska ha samkväm om DREAMHACKER....ska faktiskt baka en ny Kladdkaka...lägger ut recept sen om den var god:)


Mina tankar går till Anna, Morgan och lilla Maja , som har blivit sjuk!!! Lycka till!!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards