Bloomiz

Alla inlägg under augusti 2009

Av Linda - 11 augusti 2009 17:20

Har egentligen bara en lite fråga....


Hur kan man reagera så stark på vissa röster??? Vissa blir man ju arg på, vissa blir man glad av, vissa bli man deppig av, vissa blir man likson tillfreds av.....hur kan det komma sig???  Jag brukar alltid försöka få mig en bild av en människa som jag pratar i telefon med som man aldrig har träffat och oftast stämmer det ju aldrig med verkligheten och bilden i huvudet.....Rätt så häftigt faktiskt!!!!

Av Linda - 10 augusti 2009 18:35

speciellt om man heter Linda Bloom....Haft en kanon dag, bara varit, läst lite böcker, varit och tränat(blev ben i alla fall, känns i mitt bett nu kan jag tala om) och en 30 minuter på älsklingen<3, sen kom Lsa förbi med en god viktväktar choklad till kaffet, lagade lite pannkakor samtidigt som adam röjde ur mitt"plastskåp", slängde en hel kasse med massa burkar som man samlar på sig, så nu blev det fint igen:), varit i duschen och det är ju bara gudomligt, en ny människa!!! men tyvärr så värker det något fruktansvärt i mitt ben där bettet sitter och det blir bara större....får nog ringa sjukan i morgon:(


Kl 7 ska jag köra Kevin och Tobbe till långasjön, de skulle ut med båten och fiska, själv ska jag löra en runda till maxi i Olofström, fattar inte att det typ alltid är tomt i kylskåpet...Jag tycker det är sååååååå tråkigt att handla...


Imorgon är det jobbedax igen och jag känner inte alls för det, men det är ju inte så många dagar kvar innan en veckas semester:) jag längtar såååååå, då blir det STOCKHOLM!!!! NICE!!!!

Av Linda - 10 augusti 2009 11:04

I går när jag var ute i trädgården och jobbade så var det massor av flygfän runt mig, nu har jag alltså insett att jag fick några bett igår....Ett gigantiskt stort på låret som är lika stort som min näve, och jättesvullet, ett på halsen precis vid "hålan" som oxå är svullet, ett på armen, ett på vaden.....har knaprat clarityn och smetat aloevera men inget hjälper....Får väl vänta en dag till och se om det går ner....annars får jag väl ringa sjukan...Det värsta är att det gör onta att stödja på benet...och jag som ska till gymet och träna ben idag....hm får vär träna något annat då...kanske kan klara av en promenad då???


Blir en lugn dag idag, skönt med slappedagar, ska köra till olofström och handla tror jag...sen ska jag storstäda...hahaha ungarna ska minsann bli satta i arbete idag:) Ska röja i min "vänner-Monica" garderob oxå...


Ha en bra dg och njut av livet varje minut....det är värdefullt!!

Av Linda - 9 augusti 2009 23:40

Jag skulle köra folk i natt egentligen, men fick säga återbud för jag kunde inte hitta min bilnycklar, så kl 01,45 i natt sprang jag och ungarna runt i huset som vettvildingar och letade nycklar....Hur sunt är det då?? Jo, jag har nyckelskåp men aldrig några nycklar där i...Sov då skit dåligt för att jag inte hittade dom, vaknade skitirriterad i dag.....efter att ha vänt upp och ner på hela huset igen så hittar jag dom i min tidningskorg i tv rummet...Undrar om det spökar hos mig???

Efter en fiktigt god frukost så började mitt hemska humör bli bättre, tog tag i gräsklipparen och började rensa ogräs, burit in tvätten, lagat mat, tränat och hunnit med 30 minuter på älsklingen....M-lo var förbi och sa hej och tack för denna gången, Pitzon var här och påbörjade omkittningen och ommålningen på mina källarfönster och fönstrerna som är på altanen, Tack för hjälpen!!


Måste säga att jag är riktigt nöjd med min dag i alla fall...

Av Linda - 8 augusti 2009 09:33

Har nu varit en hurtig mamma och väckt mina änglar som INTE riktigt kändes som änglar....Så är det när man är uppe alldeles för sent på nätterna.....


I går var vi hos Malmströms och åt kräftor , räkor och drack lite vin...Jätte mysigt!!!! Och framför allt kul att alla ungarna är med oss på sånt här!! Blev sent när jag skulle gå hem så jag ringde min stora son och bad honom hämta mig!! Underbara fantastiska Kevin, älskar dig såååå mycket!!!


I dag blir det stranden någonstans....så jag ska "jaga" på mina änglar så vi kommer iväg, kul att det blir fint väder när jag är ledig!!!


Ha en fantastisk dag för det kommer jag att ha!!!

Av Linda - 3 augusti 2009 12:22

Jaha måndag morgon och jag har min arbetsvecka som jag kallar helvetes veckan....Tyvärr är mitt sinne som ett åskoväder, min kropp seg som mjuk engelsk kola och trött som ett servicehus gånger två.... Kommer ju bli en fantastisk dag.....

Jag trodde jag jobbade till 3 visade sig att jag jobbade till halv fem:(......Jaja bara att ta tag i livet och köra på...förhoppningsvis så känns det bättre framåt natten;)

Av Linda - 2 augusti 2009 15:22

Nu ska jag vara lite tråkigt jobbig igen men ska den här värmen fortsätta eller??? Den tar död på mig alltså, visst det är skönt med värme och sol men inte för ofta....Har tvingat mig att sitta ute i 2 timmar i solen bara för att....Jobbigt, varmt och svettigt.....inte min grej alls och man kan typ inte röra sig för svetten bara rinner då....


Tur ja snart ska iväg och träna då finns det ju i allafall en orsak att svettas och för en bra sak:) I kväll ska jag ut och promenera...skönt med rörelse:)


Har bara en fråga till er...Varför måste man alltid annalysera allt som händer en ?? Både gott och ont gäller det i mitt fall alltså....är ju så jobbigt att behöva tänka hela tiden...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards