Bloomiz

Alla inlägg under april 2008

Av Linda - 8 april 2008 19:46

Fy f*****n vad sliten jag är....skulle tagit det lugnt i söndags, men det tänker man ju inte på när man har roligt!!

Har varit hos Emilie och malte idag och dragit med dem på en långrunda, skönt , för hade jag åkt hem så hade jag hamnat i soffan och somnat!!!:( Jag blev så förvånad att hon hade el de har fått det så bra och mysigt i lilla huset.Man upptäcker nya saker hos dem hela tiden men det klart mycket har ju varit nerpackat i lägenheten pga platsbrist, men det är så välkomnande och hel mysigt. Det är nästan så jag oxå hade kunnat flytta dit.... NOT!! Jag trivs i mitt egna lilla hus, som jag har massor kvar att göra med , finns många projekt om jag bara vill...


Nu ska jag slänga mig i soffan och bara vara, tycker jag är värd det!! Kramiz

Av Linda - 6 april 2008 22:40

I dag har jag sovit till halv elva!!!! Då började telefonen att ringa....lite irriterande men det var Adis och då är det ju ok.

Tänkte ha en riktig slappedag till motsats från igår, men jag hade oanade krafter kvar i dag, har fixat och trixat i trädgården.....nu åker de gamla takpannorna på tippen körde två lass i går på tippen, trodde jag hade armar som en orangutang när vi var färdiga!! har lassat på de sista på släpet så det är bara att köra så fort jag får tillfälle...och en bil med dragkrok....Håller även på att tömma min sk kompst...fy vad stor den har blivit på fyra år....har lovat mig själv att vara mer duktig att hålla efter den. Sen fick jag ett riktigt ryck vet inte vart det kom ifrån men jag har börjat gräva upp häcken...ja jag hade ju lite hjälp av pitzon som drog i busken medans jag grävde under...Har bara en liten bit kvar...sen stundar det kommande staketet....när det nu blir.....

Var nere och körde ett pass på gymet oxå....jäklar vad skönt det är ibland... har haft svårt med mina steg i dag men efter några vändor upp och ner i trappen så har jag kommit över 10 000 steg även i dag.

 Redovisning av vecka 14:

Måndag: 14 020

Tisdag: 13 543

Onsdag: 15 114

Torsdag: 16 522

Fredag: 13 314

Lördag: 17 303

Söndag: 10 077

TOTALT: 99 893


Bra jobbat Linda!!

Av Linda - 4 april 2008 21:45

Ja vilken dag...Den har varit så jäkla seg, och till min fasa inte många steg heller...


Gjorde hemlagade potatisbullar idag till middag, jätte gott men inte världens uppskattande av barnen...får väl äta upp dom nu denna veckan när dom inte är här...


Har legat på soffan och slötittat lite på tvn vet inte när det hände sist...men sen fick jag lite panik så jag tog mig i kragen och var ute och gick en timme och det var ju jätte skönt!! Så nu är jag rätt så nöjd med dagen ändå....

Imorgon blir det tidig uppgång, massor på projektet...ska hjälpa Kevin med reklamen och sen ska jag köra iväg med skräpet på altanen samt de gamla takpannorna...Det är ju typ dax att göra fint på altanen....Det börjar ju bli vår...


Av Linda - 3 april 2008 21:18

NUhar det ÄNTLIGEN lossnat med löpningen, kändes som jag kunde springa hur långt som helst!! Helt fucking underbart....Hoppas det håller i sig nu....


Har skjutsat min stora son till scouterna i dag ihop med hans kompisar och shit vad stora de är. Min bil är liksom inte gjord för tonåringar som är 1,80 långa och väger 70 kg....Jag känner mig som en pygme brevid dom...De ser ut som ett ihopvikt kylskåp när de sitter i baksätet...jag blir alltid lika full i skaratt.....De är bara för härliga!! 


Kan ni fatta att det redan är fredag i morgon....Vad har denna vecka tagit vägen?


Av Linda - 2 april 2008 22:27

Livet...är egentligen helt fantastiskt....med både uppgångar och nedgångar...Vad man ska vara glad att man är frisk och har någonstans att bo, kan betela sina räkningar och ha mat på borden, visst man kanske inte har det fett men det går runt, är det inte det som räknas? Guldkant på tillvaron kan ju betyda så mycket olika för personer.....Vad sätter egentligen GULDKANT på tillvaron då? För mig är det mycket men små saker...att byxorna passar(vilket de INTE gör just nu,,,),fåglarna kvittrar, barnen skrattar, vara bland vänner, familjen,att klara av att springa mer än vad man tror att man kan, ett telefonsamtal från en vän, en mugg pepsi max och jag kan hålla på i evigheter men att må bra är väl en förutsättning...Tänk att man kan sjunka till botten och på något sätt ändå komma upp till ytan igen...kroppen är helt otrolig på att läka alltså, den facinerar mig otroligt mycket!! I dag har jag varit rätt så nere men jag tog mig i kragen och gick en runda och vips så blev det bättre...Jag bara gick och gick det var sååå underbart att alla tankar fick flyga som dom ville och jag behövde inte bry mig om dom....Underbart befriande!!


Nu ska jag i alla fall kojsa känns som jag behöver det, imorgon är det full fart med jobb och träningar och aktiviteter....

Av Linda - 1 april 2008 16:26

Ja vad ska jag säga, ungarna har tjatat på mig att vi ska sätta upp stutsmattan nu i två månader tur för mig att jag har varit konsekvent för en gångs skull och verkligen hållt mig och sagt, den 1 april och inte en dag tidigare. De hann knappt innanför dörren innan de slet ut den och är fortfarande kvar där.....Om inte annat får de ju rejält med motion och det är ju bara bra. men det kan ju då uppkomma lite skador, när jag vat ute på min jogging runda så ringer adam och är jätte ledsen, då har kevin sparkat honom i ögat när de hoppade, jag trodde inte det var så farligt, men när jag kom hem så var ögat jätte svullet och det kommer att bli helt svart....visst är det underbart att våren är här, väntar bara på att adam kommer hem med hål på alla byxor med för det hör ju årstiden till....

Det var jätte segt att springa i dag vet inte vad som har hänt, känner ingen motivation för det längre.....någon som har något tips att ge mig? Jag känner en sådan press på mig( ja vet , bara jag som har satt den på mig) att jag ska fixa detta nu....men det är såååå motigt.....

Håller på att laga mat till ungarna själv får jag äta senare, jag ska i väg och träna, det är däremot väldigt roligt och skönt....fast man vill ju att det skulle ge resultat mycket snabbare än vad det gör....känner mig som en stor flodhäst just nu:(men jag håller ångan uppe.....



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards