Bloomiz

Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av Linda - 9 augusti 2008 20:54

alltså dessa karlar är bara såååå snygga!!!!!!!

Av Linda - 9 augusti 2008 12:03

Ja jisses vilken underbar start jag fick på semestern, ösregn , kunde det bli bättre? Jag älskar när det regnar, behöver inte göra något, bara krypa mer under täcket med en bra bok och se set strila nerför (något skitiga då) fönstrna.....Tyvärr var jag ju tvungen att köra i detta väder och det var ju faktiskt ingen hit, jag hade torkarna på högsta läge och ändå såg jag nada ....


Hängde med mor och far till Nässjö när jag kom upp, de hade fått för sig att skaffa sig en dator(tror det har slagit över) och vi fick en "ny på jobbet" kille på onoff. Jag trodde min lilla pappa skulle gå i taket!!!!Den stackars killen blev mer och mer nervös, ungarna ville åka hem och pappa hotade med att nu skiter vi i det här....jag tyckte riktigt synd om killen, sen skulle vi ha ett mobilt bredband, tog telia utan att riktigt tänka oss för....Då funkade ju inte det att registrera det i affären så vi fick hämta det en annan dag....Kevin satt och fixade med alla installationer med en bred publik och allt pappa tjatade om avr om han kunde lana nu....Hahaha, vi fick oss många skratt den kvällen... det kommer bilder senare.....


På tisdagsmorgon packade vi bilen och for till skara sommarland, i regnet.....Det var bara på med regnställ och se till att hålla humöret uppe, kul hade vi i alla fall trots regnet...Inte mycket folk heller så det var typ fritt fram till vad vi skulle göra. Agnes var såååå duktig hela dagen, inte ett pip el gnäll och hon åkte allt och lite till....Häftiga unge alltså.!!! Hämtade nyckel till stugorna, alltså det är inget för mig, behöva klämma in sig i en stuga på 12 kvm, med sängar som faktiskt var ok, men att andra sover i dom....Lite äckligt faktiskt....Inget vatten , ingen toa, ingen radio ens....Nej tack, det kommer att dröja länge tills nästa gång!!!! Man sover ju inte riktigt heller, nya ljud, och man blir ju kissnödig bara för man vet att det inte finns någon toa....Hy vad jobbigt!!!

Onsdagen var fin med sol och bra gradantal, vilket många andra oxå tyckte, massor av folk....Jag hade ju lovat att bada.....jag trodde jag skulle frysa ihjäl, men jag stod ut några timmar, åkte ringar, mattor, rutchkanor, var i pirat båten.....

Blev mat på texmex, gott att slippa laga taco själv....vi slogs om maten med alla jävla getingar, vad kommer dom i från egentligen? Är de dubbelkönade för det finns ju hur många som helst....

Massor av karuseller efter maten, tills det var hemfärd.

Vi köpte osse en jättesockervadd som var så fantastisk god!!!!Det finns ju inget bättre än sockervadd.....


På torsdagen så åkte mamma och jag upp till Nässjö i gen för att hämta bredbandet, vilket visade sig att den här "ny på jobbet" killen hade gjort lite fel, så nästa kille rättade till det....Att allt ska vara så krångligt....Var en runda på stan oxå....Köpte mig lite nya underkläder, inget roligt direkt, man ser ju ändå ut som en strandad val....

Hemma i gen så installerade Kevin bredbandet...Tror ni det finns någon teckning då i buchen????? Satt i två timmar med bredbandsbolaget/telenor innan jag kom till rätt person som bara kunde hjälpa mig.... Nu kommer det ett mobilt bredband från telenor hem till dom på prov för att se om det funkar.....Pappa och Kevin och Jesper körde ännu en vända till Nässjö för att detr fanns ingen usb kabel till skrivaren.....samtidigt lämnade han tillbaka telias bredband....Mamma var lite orolig för att han inte kunde behärska sig i affären....

Hon säger: jag hoppas de har sånt vett i affären att de ber han gå ut om han uppför sig illa....hahahah jag och syrran skrattade gott....


Fredagen packade jag i hop alla våra saker, hur kunde det bli så mycket??? Bilen blev knöka full, i och för sig har jag ju inte världens största bil men ändå....

Vi var i Malmbäck(samhället jag har vuxit upp i) på marknaden, var på loppis i gamla pingstkyrkan och herre gud vad saker de hade där.... Fanns så mycket så man inte riktigt såg vad som fanns där....Sen blev det fika i den nya allianskyrkan....Huvudsaken är att pappa blev nöjd....


Jag kan tala om att det var jätteskönt att komma hem igen, men jag är helt slut. Var fylle chaffis åt Emilie och Peter i natt, de var glada i hågen när hämtade dom....

I eftermiddag kommer Anna och Maja, jättemysigt!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards