Bloomiz

Alla inlägg under april 2010

Av Linda - 21 april 2010 07:43

igen, jisses vad tar dagarna vägen?? var i säng vid tio i går kväll men inte faan hjälpte det, är skittrött i dag....men visst jag har sovit som en kratta med....alla mina tankar fanns hos Edward och bella i Newmoon......shit vilken bra film alltså...vill ju ha fortsättning på dom för jag har ju läst böckerna, och de är såååå bra...


önskar er en riktigt bra onsdag allihopa!!! Kram

Av Linda - 20 april 2010 17:18

har jag gjort av denna dagen, läääängesen det ordet hade någon riktig betydelse för mig. Jag har njutit  av min morgonpromenad, jag har sett saker på den rundan jag ALDRIG sett innan, för jag hade för bråttom att se, jag var liksom bara på väg....Och den känslan är ju så gryyym!!!


Jag har njutit av min frukost och babblet i mitt öra som var från Emilie, jag har njutit av min biltur till jem & fix, gått och strosat i butiken och bara kollat runt, nöjd med att bara kolla liksom.....


Jag har njutit som FAAAAAN av att fått diskmaskinen på plats!!!!! En premiär tur är redan körd!! Blir att ställa om sig att INTE behöva diska...

   NICE!!!!!!


Jag har njutit av att fundera på vad jag ska sätta mina väggord jag har inhandlat mig, var ju några stycket på arket så jag kan nog fylla hela nedervåningen  Jag tog det endast för Home Sweet Home....sen var det andra liksom en bonus....   sorry, glömde och vända på bilden, jaja ni får väl vända på huvudet då...;)


I går fick jag PAKET på posten av min mamma, och kolla vad som var där i!

TUSEN TACK ÄLSKADE MAMMA!!!!!

 

Visst är den fiiin!! den ska sedan bo på min hylla i köket när jag väl blir klar att måla den....

 

i kväll skulle jag på möte eller föredrag egentligen om "hur man överlever tonårstiden" men jag skippar faktiskt det i dag, är lite slö och seg så jag ska faktiskt bara vara i kväll, det är ju jag som bestämmer det nu!!  

 

Bamsekramar till er alla och ni mina fantastiska familj och vänner som finns för mig i vårt och torrt, NI ÄR UNDERBARA!!!!!

Puss till er!  

Av Linda - 20 april 2010 09:49

Vad får oss att må bra??


Jag har insett i mitt fall att jag måste tänka på ett annat sätt, inser att gud vad jag är negativ fast jag vill vara positiv....Den insikten fick jag igår när Lisas Magnus var här och bytte kran åt mig, han frågade om jag trodde det skulle gå om att få igenom rören i diskbänken och jag svarade automatiskt ALDRIG! Då tittade han på mig och sa: Du liiite positiva tankar nu!

Alltså jag är väl så inrotad att allt går åt helvete för mig att jag inte tänker på det längre....men jag fick mig en tankeställare......Bra, för det behövde jag.

Jag behöver få in i min skalle att jag inte behöver prestera 200% alltid och behöver inte alltid vara den som styr och ställer....jag behöver bara vara mig själv utan mask och utan negativitet....Var finns jag då????

Fick den här lilla boken av Maria igår! TACK!! Som blev min kvällslektyr, många goda råd och tankar i den, precis vad jag behövde!!!


Vad mår ni bra av?? Jag har kommit till insikt att jag mår bra av:

en kopp kaffe på trappan med solen i ansiktet.

En bra bok

En långpromenad

Träningen med Kevin

Äta tillsammans med mina barn

Gå och lägga sig tidigt och sen komma upp tidigt morgonen därpå!!!!(kärringvarning, jag vet)

Fika med vänner

Sitta i telefon med vänner

Bra musik

Umgås med vänner

Inte vara osams med någon.....

Slappa i soffan med en bra film (väldigt sällan det händer)

picnic i det gröna


Om man bara tänker till så finns det ju massor av saker som gör att man mår bra och få som man blir nedstämd och ledsen av....   i den här boken kommer jag citera från mycket känner jag men min spontana känsla var att citera det här:


" låt inte omständigheterna styra hur du mår- det är du som ska styra hurdu mår"

 

Här bjuder jag på lite bilder som jag mår bra av:

  

Lilla hårbollen Zeta!

  

Underbar natur på mina promenader.

   choklad/kaffe med vänner, gäääärna med en god kaka till:)

  

Lille Malte....

  

Quicken.....

     grabbarna grus  och familjen

 

och Natruligtvis VÄNNERNA!!!!

 

" Livet kan vara krokigt men aldrig utan mening"

 

 

Av Linda - 19 april 2010 13:04

Inte var dag min dag börjar med karlbesök:) Jättetrevligt!!!! Jag önskar att jag hade haft en sån som kom på besök och hjälpte mig i dag , som typ bodde här...men jag förstår Lisa att du vill ha din klippa till Magnus själv.....men är det ok om jag lånar han någongång i bland????;)  Vilken karl du har Lisa!!!!! han är ju guld värd!!!! Jag är evigt tacksam för hjälpen idag och har lovat att hjälpa tillbaka.....TUSEN TACK MAGNUS!!!!!!


Solen skiner och det är jätteskönt ute, ska ta mig en tur ner till affären....sen ska jag silikona.....


Puss och kram på er!!!

Av Linda - 18 april 2010 11:47

Jag både hatar och älskar söndagar....hatar den för i morgon är det jobb men samtidigt älskar den för att bara vara leeeedig och en äkta söndag är sovmorgon, goe frukost och inget planerat....


Vi fortsätter helgen här hemma med just ingenting.....skönt, härligt och fruktansvärt tråkigt!!! I mitt tycke....


Jag ska köra till Mörrum till Lisa som ska sätta saxen i mitt huvud....kan ju bli huuuur spännande som helst!!!!


Är bara sååååååå LYCKLIG att mina pojkar är hemma hos mig igen.......Mina underbara hjärtan!!!!  


Tusen tack till Emilie och Malte som var och höll oss sällskap igår, alla samtal harhelt plötsligt blivit vääääldigt djupa......Men vad jag är tacksam att du finns i mitt liv vännen!!!! just love you!!!


Ha en skön söndag och ta vara på varandra!!!  

Av Linda - 17 april 2010 14:50

Sov morgon idag.....trodde inte mina ögan när kl visade 10,52....jisses....Vi åt frukost tillsammans när gjorde vi det senast??? Sååååå mysigt!! Jag hjälpte Adis med reklamen och gudarnas skymning vad kallt och ruggigt det var ute då...Blir ingen mer aktivitet ute idag, bara måste saker som en sväng till affären...jag glömde ju hälften i torsdags....


pluggar för fullt men det är sååååå segt idag.....så nu tar jag en liten paus....

Kevin har lovat att hjälpa mig att rätta min uppsats som jag fick tillbaka med måååååånga gula streck, om inte annat hade pojkarna riktigt roligt åt sin kassa mamma igår....tur att jag kan bjuda på det!!!


Vill bara önska er en riktigt härlig lördag!!! Kram på er!!!  

Av Linda - 16 april 2010 10:31

Och mina pojkar kommer äntligen idag! Gud vad jag har längtat efter dom!!!! Vill bara att dagen ska gå fort och de är här...


dagen går nog åt till att plugga och rätta min uppsats jag lämnade in....varför ska jag ha såååå svårt med gramatiken?? Blir ju galen¨på mig själv, ska ta mig faaan be Kevin läsa igenom innan jag skickar iväg något mer.....


Tyvärr så blåser det eller tyvärr, inte för mig, tycker det är sååå skönt att slippa behöva gå ut och synas...men jag borde ta tag i äppelträdet...kanske ska ta det tar ju typ 10 min för nästan allt är ju klippt....


Var och handlade mat igår vilket är ett av det värsta jag vet men igår gick det faktiskt bra!!!Kan det ha något med att göra att jag inte har handlat eller lagat någon mat på 2 veckor??? Jag tror det!!!


Önskar er alla en härlig fredag med mycket fredagsmys!!!


Här kommer lite fina bilder på smycken från Alvas hus....

        

Av Linda - 15 april 2010 17:02

Är jag nu! varit en jobbigdag mest psykiskt, och det känns nu kan jag tala om...


Så därför behöver vi alla lite uppmuntran och lite ny energi. Var inne på Alvas hus på nätet och hittade sååååå mycke fina saker, här kommer några bilder som jag då alltså har lånat från www.alvashus.se.


            


ta vara på livet och de som är er nära!!!! Kram på er!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards