Bloomiz

Alla inlägg den 15 november 2010

Av Linda - 15 november 2010 12:43

Insikten blev total och trots jag visste att något var fel så kändes det som jag fick en spark i magen...

Nickelallergi och Parafenylendiamin allergi.....

Tack för det!!

Nickel vet ju alla vad det är och hur man ska undvika det....Eksemen på mina fingrar är från Nickel...Bara att smörja med kortison och undvika VATTEN!!! Hahahah jaha liksom..HUR FUCKING DÅ???? Jag är ju typ i vatten 6 timmar av 8 på jobbet....Handskar...jo visst om man tål dom ja.....

Känns som att nu om någonsin är det dax att bestämma sig för att göra något annat i mitt liv som INTE innehåller vatten och mat...Kom gäääärna med förslag så jag har lite att fundera på...

Det andra då...även kallat PPDA.....

Detta ämne finns i :

hårfärg

mörka kläder

pälsprodukter

mörka läderprodukter

svart gummi

trycksvärta

framkallningsvätska för foto

olja

fett

bensin

plast

 

kan ge korsreaktioner med

benzocaine, parabener, andra parakomponenter, anilinfärger, 4-isopropylaminodiphylamine.

Jaha.....

 

kan oxå vara känslig för andra närbesläktade medel......

GREAT!!!! JÄTTELYCKLIG JUST NU!!!!

 

Kör till skolan för att göra provet, kör innom preea först för kaffe och årets först lussebulle:)

 

kändes ok trots oro att pluggat för lite...

 

MINDRE roligt var det när jag kom ut till bilen...PARKERINGSBÖTER!!!

KUL!!!

Känner mig inte så värst uppåt just nu faktiskt...

 

Ja det är väl bara att inse, sök nytt jobb, bli ljus, att alltid ha handskar på mig,vita bommullshandskar kan väl vara sexigt? eller?? Smörja smörja smörja....

Faan jag är ju inte dödssjuk   eller hur, känner mig bara väldigt liten , låg och ledsen just nu  ...Blir bättre....

 

Hoppas ni har haft en bättre start på veckan än jag har haft!!

 

Kramar i massor till er!!!               

Av Linda - 15 november 2010 09:31

Jag vet, jag brukar "aldrig" vara nervös över "struntsaker" men i natt har jag jagat upp mig själv med tankar som bara kommer från mitt egna lilla rädselrum...och alla tankar om hur det ska gå om det visar sig så eller om det visar si så...Jag VET att det kan jag tänkta på när det väl har hänt , men denna gången funkade inte riktigt detta, varav jag sitter här med värsta onda känslan i magen och spyfärdig!!

Sen har vi då eng provet som jag INTE har pluggat på för....

 

Jag gör mitt bästa och sen blir det vad det blir av det!!

 

Sen är jag besviken på en person med....en han.....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards