Bloomiz

Direktlänk till inlägg 15 november 2010

time for change......

Av Linda - 15 november 2010 12:43

Insikten blev total och trots jag visste att något var fel så kändes det som jag fick en spark i magen...

Nickelallergi och Parafenylendiamin allergi.....

Tack för det!!

Nickel vet ju alla vad det är och hur man ska undvika det....Eksemen på mina fingrar är från Nickel...Bara att smörja med kortison och undvika VATTEN!!! Hahahah jaha liksom..HUR FUCKING DÅ???? Jag är ju typ i vatten 6 timmar av 8 på jobbet....Handskar...jo visst om man tål dom ja.....

Känns som att nu om någonsin är det dax att bestämma sig för att göra något annat i mitt liv som INTE innehåller vatten och mat...Kom gäääärna med förslag så jag har lite att fundera på...

Det andra då...även kallat PPDA.....

Detta ämne finns i :

hårfärg

mörka kläder

pälsprodukter

mörka läderprodukter

svart gummi

trycksvärta

framkallningsvätska för foto

olja

fett

bensin

plast

 

kan ge korsreaktioner med

benzocaine, parabener, andra parakomponenter, anilinfärger, 4-isopropylaminodiphylamine.

Jaha.....

 

kan oxå vara känslig för andra närbesläktade medel......

GREAT!!!! JÄTTELYCKLIG JUST NU!!!!

 

Kör till skolan för att göra provet, kör innom preea först för kaffe och årets först lussebulle:)

 

kändes ok trots oro att pluggat för lite...

 

MINDRE roligt var det när jag kom ut till bilen...PARKERINGSBÖTER!!!

KUL!!!

Känner mig inte så värst uppåt just nu faktiskt...

 

Ja det är väl bara att inse, sök nytt jobb, bli ljus, att alltid ha handskar på mig,vita bommullshandskar kan väl vara sexigt? eller?? Smörja smörja smörja....

Faan jag är ju inte dödssjuk   eller hur, känner mig bara väldigt liten , låg och ledsen just nu  ...Blir bättre....

 

Hoppas ni har haft en bättre start på veckan än jag har haft!!

 

Kramar i massor till er!!!               

 
 
Ingen bild

Emilie

15 november 2010 13:48

Hallå vännen! Läste om ditt läkarbesök, inte så upplyftande precis men nu vet du iaf vad det är. Alvas har öppet tis-fre 11-18 så onsd blir alldeles utmärkt. Fanns ett jättefint B i zink för 119kr som jag tror du skulle gilla det var därför jag messade dig men du skriver väl prov nu... Hörde att Lotta kunde köra på lörd, bra att det löste sig ju =) Ha det gott! Kramar

Linda

16 november 2010 16:55

Åhhh ja ett rostigt b vill jag ju såååå gärna ha...Kul med en tur ihop, längesen sist ju:)
Ses i morgon:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 2 januari 2019 08:04

hej på er igen.....uppehållet blev längre än vad jag tänkt mig.... eller jag vet inte om et kommer bli något kontunierligt här på bloggen utan har inga måsten ....Känner jag för att göra ett inlägg så gör jag det...   Nytt år igen då alltså.........

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards